Friday, October 29, 2010

For my dearest friend amira afiqah,

Mira , kalau kau baca ni tolong jangan ambil hati.Aku buat ni untuk kau juga.Apa yang aku cakap ni hanya pandangan aku sebagai seorang kawan.Dan nasihat yang aku beri hanyalah dari seorang kawan kepada kawan.Kau ada hak untuk tolak nasihat aku.

Mira,aku kawan dengan kau dekat 3 tahun dah.Aku dah anggap kau macam family aku.Aku anggap family kau macam family aku.Aku cukup percaya kan kau.Walaupun ada yang iri dengan persahabatan kita dan cuba utuk pisahkan kita.Aku tak pernah percaya semua apa yang mereka bgtau aku.Sebab aku percayakan kau.

Mira,dulu kita sama-sama ketawa.Sama-sama menangis dan sama-sama gembira.Aku rindu saat kau lepak dengan aku.Bila kita duduk dalam bilik bergosip,bila kita buat kerja-kerja khusus sama2.Aku sayang saat tu.Aku hargai persahabatan ni.Aku sayang persahabatan ni.

Disebabkan aku sayangkan persahabatan ni lahh aku sanggup biarkan hati aku sakit.Aku cube untuk pertahankan kau dari fitnah yang dorang cakap.Sebab aku kenal kau.Kau takkn buat apa yang dorang bgtau aku.Sebab kau seorang islam.Kau tahu batas-batas seorang wanita islam.

Aku ingat lagi kita bergaduh sebab sesuatu yang aku tak percaya kau buat.Sampai nak putus kawan.Kau merayu dengan aku.Kau minta maaf.Dan kau janji kau takkn buat lagi.Aku maafkan kau.Sebab aku sayang kau.Aku sayang persahabatan ni.Tapi kepercayaan aku terhadap kau tak setebal dulu.

Kau khianati kepercayaan aku.Masa tu,aku terasa diri aku hanyalah alsan kau untuk jumpa *****.Aku rase diri aku dipergunakan.Aku cukup kecewa.Tapi,aku tutup sebelah mata,kerana aku masih sayang persahabatan ni.Aku percaya yang kau kan berubah selepas apa yang terjadi.

Tapi aku silap.Sungguh silap.Kau sama.Malah makin teruk.Aku sedih tengok kita macam ni.Kita dah jarang bertegur.Dah jarang lepak sama2.Kadang2 bila aku duduk antara kau,adila dan faeznur aku rase aku hanya orang asing.Aku tak rasa yang aku serasi dengan korang.

Aku rindu the old amira.Tapi aku tak suruh kau berubah untuk aku.Cukuplahh kau sedar yang kau seorang perempuan dan tahu batas-batas seorang perempuan.Aku takut satu hari nanti,kau hanyut dalam dunia kau.

Mira,kau ingat lagi masa aku ajak kau pegi rumah terbuka aku?kau tak pegi.Kau cakap mak kau buat open house dan kau tak boleh keluar.Aku terima.Tapi aku tahu kau tipu aku.Kau pegi photoshoot kat bayu kan?photoshoot ntuk kelas B.Aku tahu mira.Aku rasa diri aku ditipu sekali lagi.Hilang semua kepercayaan aku.100% dissapear.Jangan terasa klau lepas ni aku tak percayakan kau.

Sebab kau berulang kali menipu aku.Kau khianati kepercayaan aku.Sakit,Hati aku sakit bila tahu orang yang aku sayang tipu aku.Mungkin satu hari nanti aku perlu buat macam tu supaya kau sedar kesilapan kau.Tapi aku tak sekejam tu.Aku tak nak mengkhianati perjanjian persahabatan kita.Friend forever ? Wujud lagikahh perkataan tu dalam persahbatn ni mira ? Kau masih percayakan kita akn jadi macam tu lepas apa yang kau dah buat pada aku ? Hnya kau tahu jawapanya.

Akhir kata,maaf andai aku menyakitkan hati kau.Maaf juga andai selama ni aku tersalah kata terlanjur bahasa.Halalkanlahh apa yang terjadi antara kau dgn aku sepanjng 3 thun persahabatan ni.  


p/s: ur my ELF